در پی «حمله مسلحانه» در «محدودۀ حفاظت شدۀ حراست» پتروشیمی راه آوران ، ١١ خودرو سوخت

در پی حمله به مهمانسرای پتروشیمی راه آوران فنون ماهشهر که بامداد شنبه ٧ اسفند رخ داد، به دلیل «امنیتی» بودن رویداد، تحقیق «به صورت ویژه» در دستور کار پلیس قرار گرفت. این حمله، بگفتۀ فرماندۀ انتظامی ماهشهر، تلفات جانی نداشت، اما در اثر آتش سوزی «عمدی» ١١ خودرو از بین رفت.

فرشاد کاظمی، فرماندۀ نیروی انتظامی ماهشهر، با اشاره به حملۀ بامداد شنبه به «خوابگاه» شرکت پتروشیمی راه آوران گفت با توجه به اینکه «حریق در محوطۀ حفاظت شده توسط حراست» رخ داده است، «بررسی موضوع و شناسائی و دستگیری عامل و یا عاملان این حادثه به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار» گرفته است.

بگفتۀ وی حراست پتروشیمی وقوع حریق را «عمدی» ارزیابی و گزارش کرده است.

این حمله به نوشتۀ وبگاه «نفت ما» بصورت «مسلحانه» انجام گرفته است.

محسن ادیبی، رئیس روابط عمومی سازمان منطقۀ ویژۀ اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، گفت این حمله «تروریستی نیست»، اما «بُعد امنیتی دارد». وی با این حال «نیت» افرادی را که دست به این اقدام زده‌اند، «نامشخص» دانست. او همچنین تاکید کرد که این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها خسارات مالی به بار آورده است.

حمید دانش، مدیر روابط عمومی شرکت راه آوران فنون پتروشیمی، بر «عمدی بودن این حادثه» که در ساعت ٢ و ۴۵ دقیقه بامداد رخ داده تاکید کرد و مهاجمان را «افرادی خارج از مجموعه» دانست که «با مواد آتش زایی همچون بنزین یا گازوئیل» به آتش زدن خودروها دست زده‌اند. او همچنین به «درگیری» این افراد با «حراست» اشاره کرد.

راه آوران پتروشیمی ماهشهر یکی از شرکت‌های زیرمجموعۀ هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است که در خرداد ١٣٩٨ به اتهام حمایت از سپاه پاسداران از سوی آمریکا تحریم شد.وزارت خزانه‌داری آمریکا در خردادماه ۹۸ مجموعه بزرگی از شرکت‌های پتروشیمی ایران را به اتهام حمایت از سپاه پاسداران تحریم کرده بود که مهم‌ترین آنها هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است. شرکت راه‌آوران زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است.

این چندمین حادثه آتش‌سوزی در منطقه ماهشهر از ابتدای سال جاری است که از آن جمله می‌توان به آتش‌سوزی انبار ضایعات شیمیایی شرکت هامور در روز ۱۲ مرداد و آتش‌سوزی در پتروشیمی امیرکبیر در روز ۲۳ تیر اشاره کرد.

حوادث آتش‌سوزی‌ در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و خطوط لوله انتقال نفت و تاسیسات نفتی در مناطق مختلف ایران در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. علت عمده این حوادث معمولا فرسودگی و کهنگی تجهیزات عنوان شده است.