«یونیسف»: غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شده است

مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، چهارشنبه یکم آذر، تایید کرد که نوار غزه به «خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان» تبدیل شده است.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، در ادامه گفت: از هفتم اکتبر تاکنون بیش از 5300 کودک در نوار غزه کشته شده‌اند که 40 درصد از خسارت‌های جانی ناشی از بمباران اسرائیل را تشکیل می‌دهد، او افزود: «این حجم از کشتار کودکان بی‌سابقه بوده است.»این مقام بین‌المللی با بیان این‌که یونیسف از توافق آتش‌بس اعلام شده در غزه استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که به موجب این توافق‌نامه میان طرف‌های متخاصم، ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه افزایش یابد.

راسل در اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل، همچنین اعلام کرد: «وقفه جنگ اعلام شده در غزه کافی نیست و جنگ و کشتار کودکان باید فورا پایان یابد.»

مدیر اجرایی یونیسف با تاکید بر این‌که برای تامین نیازهای روزافزون غزه به منابع بیشتری نیاز است، خاطرنشان کرد: «تعداد آوارگان در نوار غزه از مرز 1.7 میلیون نفر فراتر رفته است که نیمی از آنها کودک هستند».

کاترین راسل همچنین نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع و افزایش خطرات بهداشتی در غزه در حالی که بیش از دو سوم بیمارستان‌های نوار غزه از کار افتاده‌اند، هشدار داد.

ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل چهارشنبه یکم آذر به رادیو ارتش این کشور گفت که تل‌آویو انتظار دارد پنج‌شنبه 2 آذر، اولین اسیران آزاد شده از بند حماس را از نوار غزه بر اساس توافقی که با میانجی‌گری خارجی انجام شده است، باز‌پس گیرد.

اظهارات این وزیر اسرائیلی پس از آن مطرح می‌شود که کابینه اسرائیل توافق برای اعمال یک وقفه 4 روزه در جنگ با حماس را تصویب کرد.

این وقفه در جنگ به ساکنان نوار غزه که یک ماه و نیم پس از آغاز درگیری میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی همچنان تحت محاصره کامل و بمباران شدید هستند امکان می‌دهد که به برخی کمک‌های بشردوستانه دسترسی پیدا کنند.