خانه / اخبار مهم روز / العربیه:حضور سناتور مک کین در مقر «مجاهدین خلق» در آلبانى

العربیه:حضور سناتور مک کین در مقر «مجاهدین خلق» در آلبانى

سناتور جان مک کین رئیس کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا، روز جمعه، 25 فروردین 1396(14 آوریل 2017)، با حضور در مقر سازمان «مجاهدین خلق» در آلبانی که اخیرا هزاران تن باقى مانده از این گروه در عراق به آن منتقل شده اند، با مریم رجوى رئیس «شوراى ملى مقاومت ایران» دیدار و گفت‌وگو کرد.

«شوراى ملى مقاومت ایران» از «سازمان مجاهدین خلق» و چند گروه دیگر تشکیل شده است.

برپایه بیانیه‌ای که دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران منتشر شده کرده ،مک کین در دیدار با مریم رجوی، در تیرانا ، «پیرامون آخرین تحولات در ایران»، دخالت‌های این کشور در منطقه و چشم اندازهای آینده، گفت‌وگو کردند.

سناتور مک کین قبل از این دیدار با حضور در یکی از مراکز سازمان مجاهدین خلق ایران در تیرانا، با اعضاى این سازمان که از کمپ لیبرتی در عراق به آلبانی منتقل شده‌اند، ملاقات کرد.

بنا به این بیانیه مک کین در خطاب به اعضاى سازمان مجاهدین خلق گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که شما نه فقط خود متحمل درد و رنج بسیاری شده‌اید بلکه بسیاری از اقوام خود را به واسطه استبداد رژیم ایران از دست داده‌اید».

او ضمن عرض تسلیت به «قربانیان سرکوب ایران»، قدردانی خود از دولت آلبانی به خاطر پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین را ابراز کرد.
رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در سنای آمریکا خطاب به اعضای سازمان مجاهدین خلق گفت: «شما برای آزادی، برای حق زندگی آزاد و حق انتخاب آینده، حقوقی که خداوند به هر انسانی اعطا کرده است به پا خاستید، مبارزه و فداکاری کردید». وی افزود: «من از شما به عنوان نمونه‌ای از کسانی که وقتی اراده می‌کنند و حاضر برای فداکاری برای آزادی هستند آن را به دست می‌آورند تشکر می کنم. شما نمونه‌ای برای هر کسی در سراسر جهان هستید که برای آزادی مبارزه می‌کند»

سناتور مک کین ضمن قدردانی از رهبری خانم مریم رجوی، گفت: «من مطمئن هستم روزی ایران آزاد خواهد شد و ما در میدان آزادی گردهم خواهیم آمد».

برپایه آن‌چه که در بیانیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران آمده، مریم رجوی در این دیدار ضمن قدردانی از آن‌چه از تلاش‌های بی شائبه سناتور مک کین در حمایت از اعضاى سازمان مجاهدین خلق و انتقال آن‌ها به خارج از عراق توصیف کرد، گفت: «امروز در مورد نقش مخرب رژیم آخوندی در منطقه اجماع وجود دارد و تردیدی نیست که فاشیسم دینی حاکم بر ایران منشأ اصلی جنگ و ترور و بحران در منطقه است».

وی افزود: «تغییر رژیم ایران نه تنها لازمه پایان دادن به نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران است بلکه یک ضرورت برای خاتمه دادن به جنگ و بحران در منطقه و استقرار صلح و آرامش نیز می‌باشد. تا رژیم آخوندی بر سر کار است دست از صدور تروریسم و بنیادگرایی برنخواهد داشت».

رجوی افزود: «همه علائم نشان می‌دهد رژیم آخوندی از نظر اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در بن بست قرار دارد و به شدت آسیب پذیر است و مردم و مقاومت ایران بیش از هر زمان دیگر برای سرنگونی این رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی مصمم هستند».