معاون سازمان نظام پرستاری: ماهانه ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند

محمدتقی جهانپور، معاون سازمان نظام پرستاری گفت که برخورد وزارت بهداشت با پرستاران مثل نیروهای فصلی، بی‌انصافی است و براساس گواهی‌های صادر شده اخیر، ماهانه ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار مهاجرت می‌کنند.

جهانپور یکی از دلایل موج مهاجرت پرستاران را نامشخص بودن وضعیت استخدامی آنها عنوان کرد و گفت از دیگر عوامل مهاجرت پرستاران، وضعیت نامناسب مالی و معیشتی، سختی کار و اضافه کاری اجباری است.

معاون سازمان نظام پرستاری، از خلف وعده برای تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری اعم از شرکتی و طرحی به دنبال فروکش کردن موج ششم کرونا، انتقاد کرد و گفت: فروکش کردن موج ششم کرونا با لغو طرح‌های تعهد خدمت اجباری پرستاران و لغو قرارداد نیروهایی همراه بود که به شکل ۸۹ روزه و با وعده استخدام وارد بیمارستان‌ها شدند.

معاون سازمان نظام پرستاری در ادامه افزود: وزارت بهداشت نمی‌تواند هر زمان که نیاز داشت پرستاران را به خدمت بگیرد و بعد آنها را کنار بگذارد. چنین برخوردی با نیروهایی که در این دو سال در سخت‌ترین شرایط کار کردند و جسم و روحشان تحلیل رفته، بی ‎انصافی است.

جهانپور همچنین در خصوص آمار بالای مهاجرت پرستاران گفت: با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کل کشور روبه‌رو هستیم. این در حالی است که ماهانه حدود ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار نیز مهاجرت می‌کنند.

معاون سازمان نظام پرستاری، با ابراز نگرانی از کمبود پرستار و مهاجرت آنها گفت: در شرایطی که به شدت نیازمند پرستار هستیم این مردم هستند که از این کمبود آسیب زیادی می‌بینند.