نگرانی از فروپاشی نظام

آخوند احمد خاتمی در نمایش جمعه 17 دی 95 تهران نگرانی خود را از شدت دعواهای درون نظام ابراز کرد و گفت: «فضای مجازی رو دارند آکنده از دروغ و تهمت و افترا میکنند .. تمام دلسوزان انقلاب اتفاق دارند دعواهای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست خروجی اش می دونید چی شده؟ خروجی اش اینه که تو تحلیل هاشون میگند از این دعواها معلوم میشه که فساد در ایران سیستماتیک شده »
نماینده خامنه‌ای و امام جمعه موقت وی در تهران از آنجا که می‌داند خامنه‌ای طلسم شکسته‌تر ازآن است که این وضعیت را مهار کند، از مخاطبین خود خواست که باور کنند خامنه‌ای ولی فقیه است ….: « وحدت در محور وحدت که ولایت فقیه هست و باور داشته باشیم حرف اول و آخر رو او باید بزنه».
بر سر یکدیگر کمتر فریاد بکشید

کانال تلگرامی KHAMENEI.IR فیلم بخشی از سخنان رهبر در خصوص اشتباه نگرفتن «دشمن اصلی» با «دوستان» را منتشر کرد.

خامنه ای در این سخنان می گوید: اینکه امام مکرّر تکرار می کردند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، به‌خاطر این است؛ بر سر یکدیگر کمتر فریاد بکشید. نمیگویم انتقاد نکنیم؛ نه، بالاخره جامعه، جامعه‌ آزادی است، افکار آزادند، حقّ انتقاد وجود دارد، انتقاد هم مایه‌ پیشرفت است امّا دشمن اصلی را با دوستانی که با آنها اختلافنظر داریم اشتباه نگیریم؛ دشمن اصلی جای دیگر است.

نگرانی از فروپاشی درونی نظام

سایت حکومتی الف: جریان سیاسی سکولار در کشور که اوج فعالیت و نظریه پردازی آنان در طی دولت اصلاحات بود، نظام سیاسی یکپارچه تحت عنوان “جمهوری اسلامی” را بر نمی‌تابد. آنان اعتقاد دارند که تلفیق دو نظام “جمهوری” و “اسلامی” در قالب یک نظام سیاسی، امکان پذیرنبوده و منجر به “حاکمیت دو گانه” در یک نظام سیاسی می‌شود که بدین ترتیب مستمراً نزاع و نقار میان دستگاههای وابسته به جمهوریت و اسلامیت نظام بوجود می‌آید و این چالش، منجر به فروپاشی درونی نظام می‌گردد.

اختلاف میان نهادهای قانونی نظام (که می‌تواند طبیعی نیز باشد) بهترین دلیل برای این جماعت است که نظام جمهوری اسلامی یک حاکمیت دو گانه است. این گروه حتی اگربتوانند، بی تمایل نیستند تا آتش اختلاف در میان نهادهای قانونی نظام را شعله ور نمایند تا نظریه‌شان اثبات شود. لذا معتقدین به نظام جمهوری اسلامی همواره باید مساعی لازم را معمول نمایند تا تصویر بیرونی از نظام مخدوش نگردد و استحکام و انسجام درونی حاکمیت آسیب نبیند.

پر واضح است که همواره اختلاف نظر در میان سران قوا وجود دارد اما راهکارهای حل این اختلافات نیز به روشنی در قانون اساسی (اصل یکصدو ده) پیش بینی شده است و ضرورتی بر مطرح کردن آن از پشت تریبون‌های عمومی نیست زیرا آسیب‌های اجتماعی و سیاسی آن بسیار است.

متاسفانه چندی است این مهم توسط روسای محترم قوای مجریه وقضائیه نادیده گرفته می‌شود و چه بسا دستهائی نیز در پس پرده بر این آتش می‌دمند. با اینکه قبلاً تذکرات لازم از سوی مقامات کشور داده شده است اما هراز چند گاهی، نیش و کنایه‌ای دریک سخنرانی عمومی از سوی رئیس جمهور به قوه قضائیه خطاب می‌شود و ریاست محترم قوه قضائیه نیز بلافاصله با عتاب پاسخ می‌دهند وحتی تهدید می‌کنند که اسرار مگو را افشاء می‌کنند. بدین ترتیب نه نیازی به تلفن هست نه جلسات سران قوا و نه ارجاع به هیئت حل اختلاف قوای سه گانه! روسای قوا چنان در انظار عمومی خط و نشان می‌کشند که مدیران دو حزب سیاسی مخالف نیز چنین نمی‌کنند. ادامه این فرآیند به کجا ختم خواهد شد؟

در بحبوحه اوجگیری بحران در رأس رژیم بر سر دزدیها و چپاولهای میلیاردی بین روحانی و رئیس دستگاه قضاییه رژیم، ولی‌فقیه ارتجاع با قرار دادن بخشی از یکی از سخنرانیهای خود در سال گذشته، درباره مخاصمات درون رژیم، بر روی شبکه‌های اجتماعی، نسبت به پیامدهای شقه و شکاف در رأس نظام آخوندی هشدار داد:
خامنه‌ای: این‌که امام (رضوان‌الله‌علیه) مکرّر تکرار می‌کردند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، به‌خاطر این است؛ بر سر یکدیگر کمتر فریاد بکشید. نمی‌گویم انتقاد نکنیم؛ امّا دشمن اصلی را با دشمنان درجه‌ی دو و با دوستانی که با آنها اختلاف‌نظر داریم و دشمن هم حتّی نیستند، اشتباه نگیریم؛ دشمن اصلی جای دیگر است.

ولی‌فقیه ارتجاع همچنین در دیداری با خانواده‌های عوامل به هلاکت رسیده رژیم در سوریه، در توجیه تلفات سنگین رژیم در این کشور، بار دیگر تأکید کرد که اگر رژیم در سوریه نجنگد، باید در خیابانهای تهران و شهرهای ایران بجنگد. خامنه‌ای در این دیدار گفت: اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران (در سوریه) گرفته نمی‌شد باید در تهران، فارس، خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم.

پاسدار حسن عباسی از سرکردگان چماقداران سرکوبگر و لباس‌شخصی خامنه‌ای، هراس ولی‌فقیه ارتجاع را از خطر قیام و خیزشهای اجتماعی در اثر فجایعی نظیر گورخوابی و شکاف طبقاتی برملا کرد و نسبت به شقه وشکاف در رأس حاکمیت بر سر تهدید اصلی موجودیت نظام هشدار داد.

حسن عباسی: خط قرمز نظام فتنه است رهبری بارها گفته شما می‌دانید سه روز گذشته تو چند تا از شهرستانها فرماندارها اجازه ندادند مراسم نهم دی برگزار بشه؟.

گورخوابها نسبت به کسانی که صاحبان پورشه‌های آن‌چنانی‌اند این‌جا این تقابله میره میره میره یک جایی توی مقطعی مثل انتخابات میشه فتنه کذایی…

… چی میشه الآن یک کسی مقام مسئولی تو جمهوری اسلامی 700-800میلیارد تومان ثروت داره تو مجلس میگه من 700-800میلیارد تومان ثروت مشخص دارم اون یکی در مثلاً 20-30 تا کارخانه و شرکت اون یکی در بخش دیگه ببینید ما در سطح وزیر در سطح مقام مسئول وقتی ثروتهای این‌چنینی داریم این ثروتها از کجا آمده؟.

… این پولها می‌آید در ماجرای انتخابات خودش رو نشان میده ببینید یک عکسی در فتنه 88 منتشر شد یک موتورسیکلت بنلی 900 بود موتور بنلی 900 بسیجیها موتور بنلی سوار نمی‌شوند و دو تا آدم که ریش داشتند حزب‌اللهی بودند یکی شون داره کلت می‌گذاره کمرش وسط درگیری گفتند این بسیجیها هستند دارند مردم رو با اسلحه می‌کشند بعد معلوم شد بعضی از مدیران و کارکنان سابق یک نهاد امنیتی بودند که رفتند بیرون یک آقازاده‌ای یک پولهایی به اینها داده اینها آمدند کف صحنه دارند زد و خورد می‌کنند.

پاسدار عباسی به سرکردگی شخص خامنه‌ای و مهره‌های ویژه‌اش نظیر جلیلی و طالب‌زاده در عملیات سرکوب قیام ۸۸ اذعان کرد و در جریان گفتگوی تلویزیونی او فاش شد که در کشاکش بین رئیس‌جمهور و رئیس قضاییه رژیم بر سر چپاولهای میلیاردی، آخوند لاریجانی از طرف خامنه‌ای و باند او وارد صحنه شده و به پاسخگویی به اظهارات روحانی پرداخته است. سرکرده چماقداران و لباس شخصیهای بیت خامنه‌ای در اظهارات خود فاش کرد:
حسن عباسی: … مقام معظم رهبری آمد این‌جا رسماً ایستاد و گفت آقا جان این عمار یک گروهی از آقایون آقای پناهیان آقای طالب‌زاده آقای جلیلی آقای طائب دوستان دیگه جمع شدند دور همدیگه جریان عمار شکل بگیره متاسفم چاره‌ای نیست باید این رو به‌جرأت گفت چرا بعضی از مراجع عظام تقلید در ماجرای فتنه نقش عمار رو ایفا نکردند؟.

مجری: امروز آقای آملی لاریجانی یک صحبتی داشتند که کم نظیر بود بی‌سابقه بود از این جهت که ما نشنیده بودیم از مسئولان کشور و بنظرم نسبت داشت با گفتگویی که دیشب به‌طور زنده از تلویزیون پخش شد از ریاست محترم جمهور نکته که ایشون اشاره کردند… راجع به این بود که در فتنه بهرحال یک عده کاسبانی به‌وجود آمدند که از فتنه به‌عنوان زمینه توسعه قدرت خودشون امکانات مالی خودشون استفاده کردند که ما آنها را به‌عنوان کاسبان تحریم می‌شناسیم نکته مهمش این‌جاست که ایشون گفت پولی که کاسبان تحریم به جیب زدند در سالهای پس از فتنه خرج انتخابات شده خرج انتخابات سال 92شده این جمله‌ای نیست که بشه به آسانی از کنارش گذشت و واقعا من این رو به شما عرض کنم اگر رئیس قوه ‌قضاییه این رو نمی‌گفت بنده هیچ‌وقت جرأت نمی‌کردم این رو تو تلویزیون بگم ما استناد می‌کنیم به خودشون این کاسب تحریم ظاهراً تعریفی باید ازش ارائه بشه.. ترانزیشن

عباسی: امیدوارم خدا کاری کنه که ما ها تو این مسیر نریزیم… اونهایی که این وسط می‌ریزند کسانی هستند که در نظام جایگاه‌هایی دارند و هر از چندی چند نفرشون از اون در واقع دانه درشتهای نظام زمین می‌خورند..