تجمع مردم برای اعتراض به ساخت مسجد در باغ پارک قیطریه’

در هفته گذشته اکثر ایرانیان خبر ساختن مسجد در پارک‌ها را شنیدند
مساجدی که بجای نیایش و راز و نیاز با خداوند به پایگاه حکومتی تبدیل شدند ..

و حالا خبر آمده که در کشور همسایه ، دولت تاجیکستان حدود دو هزار مسجد را تعطیل کرده است..

دولت تاجیکستان اعلام کرده از بخشی از این مساجد برای سکونت بی خانمان های نیازمند..
و از بخش دیگری بعنوان واحدهای تأمین اجتماعی، فرهنگی یا کارگاه‌های نساجی استفاده خواهد شد

مسئول کمیته دولتی امور دینی تاجیکستان از تعطیل شدن یک هزار و ۹۳۸ باب مسجد در این کشور خبر داد و افزود:

« تعدادی از مردم در این مساجد فقط جمعه‌ها ،نماز جماعت برگزار می‌کردند .
و علمای دینی  تصمیم گرفتند  استفاده بهتری که بی شک  رضایت خداوند در آن هست را انجام دهند.»

به گزارش پیام آفتاب،
سلیمان دولت زاده در یک نشست خبری، افزود:

« بخشی از این مساجد بنا به تصمیم نهادهای مذهبی و رسمی برای سکونت به خانواده‌های نیازمند وبی خانمان  واگذار شده و بخش دیگری نیز بعنوان واحدهای تأمین اجتماعی، فرهنگی یا کارگاه‌های نساجی استفاده می‌شود. تا برای بی خانمان ها شغلی ایجاد شود.»

وی با بیان اینکه، تعداد زیادی از این مساجد بدون  هیچ خدمت مفیدی به جامعه مسلمین  فعالیت می‌کردند و فقط تعداد اندکی از مردم مذهبی، در آنها فعالیت داشتند،
افزود:
« به مؤسسان این مساجد مهلت برای ثبت رسمی خدمات اجتماعی بهتر  داده شده بود ولی بسیاری از آنها این اقدامات را  انجام ندادند که منجر به تعطیلی این مساجد و تبدیل آن به سکونتگاه برای کارتن خواب ها وبی خانمان ها شد.»

مسئول بخش تشکل‌های دینی کمیته امور دینی تاجیکستان از برکناری ۳۵ تن از خطیبان مساجد در تاجیکستان به دلیل موفق نشدن در آزمون‌های خدمات  اسلامی  برپا شده از سوی این کمیته خبر داد.

حسین شاکراف در یک نشست خبری اعلام کرد که خطیبان برکنار شده در آزمون‌های این کمیته نتوانستند به پرسش‌های کمیسیون ویژه برگزار کننده این آزمون‌ها پاسخ دهند.

سلیمان دولت زاده در این نشست خبری همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ۴۰۵ تن از شهروندان تاجیکستانی بطور غیرقانونی شاغل به تحصیل دینی در خارج از کشور از جمله ایران، پاکستان و عربستان هستند که احتمال این میرود  در بازگشت، آنها رویه افراطی گری را در پیش بگیرند ..

وی افزود:
« مجموع افرادی که در خارج از تاجیکستان مشغول تحصیل در علوم دینی بودند، سه هزار و ۶۹۴ نفر بود که سه هزار و ۳۸۸ نفر از آنها به کشور برگردانده شدند که تعدادی از آنها دوباره به بهانه اشتغال عازم کشورهای خارجی شدند.
و ما برای پیشگیری از افراطی شدن این محصلین علوم دینی، مساجد را تبدیل به خانه ای برای بی خانمان ها کردیم که انشاالله رضایت خداوند متعال هم در کار پسندیده هست..»