ماشین حکومت ایران – اسد باید متوقف شود

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی او تلفنی گفت‌وگو کردند.

کالخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ماکرون و ترامپ در این تماس تلفنی توافق کردند تا به روسیه جهت ملزم کردن دمشق به پایبندی به آتش‌بس در غوطه شرقی دمشق، ‌فشار بیاورند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ماکرون و ترامپ همچنین تاکید کردند که هرگز مصونیت رژیم سوریه در برابر عواقب استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نمی‌پذیرند و در صورت لزوم دست به اقدام خواهند زد.

همچنین سران آلمان و آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی بر اجرایی شدن آتش‌بس در سوریه تاکید کردند.

آنگلا مرکل و دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی اعلام کردند که بشار اسد باید حساب جنایات خود در سوریه را پس بدهد

این در حالیست که تعدادی از سناتورهای آمریکایی پس از بازگشت از سفر هفته گذشته خود به اسرائیل گفتند: ماشین حکومت ایران-اسد باید متوقف شود.

همزمان تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس گفت: نباید می‌گذاشتیم کار در سوریه به اینجا بکشد.

وی گفت: ما نرفتیم و اسد را بیرون نکشیدیم و بعد او رفت و رژیم ایران و حزب‌الله را وارد کرد و توانست موقعیتش را تثبیت کند. حالا در وضعیتی هستیم که باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا به این وضعیت خاتمه داده شود و یک انتقال قدرت سیاسی شکل بگیرد.

این در حالیست که خامنه‌ای روز گذشته در دیدار با گروهی از آخوندهای حکومتی سوریه، بشار اسد را که عامل نابودی این کشور و صدها هزار نفر از مردم سوریه است، یک “مبارز بزرگ” نامید.

رهبر جمهوری اسلامی در باره این جنایتکار جنگی گفت: آقای بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد و بدون تردید و باثبات ایستاد که این برای یک ملت بسیار مهم است.

خامنه ای بار دیگر از بر حمایت جمهوری اسلامی از رژیم اسد تاکید کرد و گفت: سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است.

این در حالیست که وزیر امور خارجه قطر گفته: حمله به مردم سوریه در غوطه شرقی دمشق لکه ننگی بر چهره انسانیت است و بی توجهی نظام سوریه به قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد. سازمان ملل از عمل به نقش خود در حمایت از حقوق مردم سوریه کوتاهی کرده است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تمامی اقدامات لازم را برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص آتش‌بس و حمایت از مردم سوریه و توقف جنایت‌های جنگی اتخاذ کند.

برخی شاهدان در غوطه شرقی از احتمال استفاده از گاز سمی خبر می‌دهند

مسئولان بیمارستانی در منطقه غوطه شرقی سوریه که تحت کنترل شورشیان است می‌گویند در جریان حملات متداوم نیروهای طرفدار حکومت بشار اسد، چندین نفر دچار مشکلات سلامتی شده‌اند که شبیه نتیجه تماس با گاز کلر است.

به گفته این مسئولان قربانیان حملات و رانندگان آمبولانسها گزارش کرده‌اند که بعد از وقوع یک انفجار بوی گاز کلر به هوا برخواسته است.

به گزارش بی بی سی، حداقل ۱۸ نفر با کمک کپسول اکسپژن تحت درمان قرار گرفته اند. گزارش شده است که دستکم یک کودک بر اثر این حملات خفه شده است.

رییس جمهور فرانسه پیش تر گفته بود در صورتی که ثابت شود حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است، فرانسه علیه حکومت سوریه دست به اقدام نظامی خواهد زد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گفت: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای توسل به زور در سوریه است.

وی اظهار داشت این که بار دیگر زمزمه توسل به زور علیه سوریه به گوش می رسد، نگران کننده است.

واکنش جنایتکارانه رژیم تهران به قطعنامه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روز ( یکشنبه 6 اسفند) در حاشیه همایش علوم و معارف دفاع مقدس در جمع خبرنگاران درباره قطعنامه آتش بس 30 روزه شورای امنیت در حومه دمشق گفت: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه می‌خواهد حومه دمشق را پاکسازی کند علم آتش بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‌ها حمایت کنند.

پاسدار محمد باقری گفت: بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌ها است، مورد آتش بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

تلویزیون دولتی کانال 3 فرانسه در اخبار امروز خود با اشاره به سخنان این مقام نظامی رژیم ایران گفت: به نظر می رسد که علیرغم تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، بمباران غوطه شرقی در حومه دمشق که تا کنون به کشته شدن صدها نفر از جمله تعداد زیادی کودک منجر شده است، ادامه یابد.