اقدام ایران در پرتاب ماهواره به فضا شکست خورد

جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران سه‌شنبه 15 ژانویه از شکست اقدام ایران در پرتاب ماهواره به فضا خبر داد.

آذری جهرمی در حسار کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «خبر خوب طلب شما. بامداد امروز با وزرای ارتباطات دولتهای هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی رفتیم».

وی افزود: «ماهواره بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و پیام در مدار آرام نگرفت».

وزیر ارتباطات ایران افزود: «ماهواره دوستی در انتظار حضور در مدار است. با جوانان عزم کردیم مجدد بسازیم».

#خبر_خوب طلب شما،بامداد با وزرایICT دولتهای ۸ام تا ۱۲ام به پایگاه فضایی امام خمینی رفتیم.ماهواره‌بر با طی ۲مرحله موفق،در مرحله۳ به سرعت کافی نرسید و “پیام” در مدار آرام نگرفت.”دوستی” در انتظار حضور در مدار،باجوانان عزم کردیم مجدد بسازیم.راستی،بابرخی شوخی‌ها در پست قبلی حال کردم:)

وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: «دوست داشتم با خبر خوب همه را شاد کنم اما گاهی زندگی آن طور که انتظار داریم پیش نمی رود… ولی نباید کوتاه بیاییم و متوقف شویم. دقیقا در همین شرایط است که ما ایرانیان با بقیه ملتها در روحیه و شجاعت متفاوتیم».

جهرمی ادامه داد: «این بار هم با تلاش بیشتر به دنیا ثابت می کنیم که «دوستی» موفق می شود ان شاءالله».

دوست داشتم با #خبرخوب ⁩همه را شاد كنم اما گاهی زندگی آن‌طور كه انتظار داريم پيش نميرود…ولی نبايد كوتاه بياييم ومتوقف شويم.دقيقا در همين شرايط است كه ما ايرانيان با بقيه ملتها در روحيه وشجاعت متفاوتيم.اين بارهم با تلاش بيشتر،به دنيا ثابت ميكنيم كه “دوستی” موفق ميشود ان شاءالله.

وی همچنین صبح سه‌شنبه در مصاحبه با برنامه «حالا خورشید» تلویزیون سراسری ایران، با اشاره به شکست اقدام در پرتاب ماهواره به فضا گفت: «ما دوست داشتیم خبر خوب به مردم بدهیم اما به هر حال هر کاری فراز و فرودهایی دارد. ما ناامید نمی‌شویم و مجددا برای این موضوع تلاش خواهیم کرد».

دوشنبه حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در سفر به استان گلستان، گفته بود که ماهواره «پیام» به زودی به فضا پرتاب می‌شود.

روحانی در توضیح این اقدام گفته بود: «ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بر ساخت داخل به فضا پرتاب خواهد شد و در 600 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. هم ماهواره و هم ماهواره بر توسط جوانان و دانشگاهیان کشورمان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است».

وی ادامه داد: «این ماهواره روزی 6 بار از بالای سر ما می گذرد. پیام با دوربین‌هایش اطلاعاتی درباره‌ی آب و هوا، کشاورزی، آب سرزمینی و جنگل‌ها برای ما ارسال می‌کند. این ماهواره تحقیقاتی نبوده، بلکه اولین ماهواره عملیاتی ماست».