ترامپ عملکرد مقامات امنیتی آمریکا در قبال ایران را «اشتباه وساده لوح» خواند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 30 ژانویه 2019 بار دیگر اتش انتقادات شدید خود را علیه مقام‌های امنیتی این کشور برا گشود و عملکرد دستاگاههای اطلاعاتی را در مقایسه با «تهدیدهای ایران» را «ساده‌‌لوح» توصیف کرد.

ترامپ در چند توییتر جدید با انتقاد از مقام‌های امنیتی آمریکا نوشت:«به نظر می‌رسد که مردان دستگاه اطلاعات ما در ارزیابی حجم خطر و تهدیدهای ایران بسیار منفی و ساده‌لوح عمل کردند.»

وی افزود:«آنها (مقام‌های امنیتی) اشتباه می‌کنند هنگامی که من رئیس جمهور شدم ایران تمام منطقه خاورمیانه را به بی ثباتی و هرج ومرج کشانده بود».

ترامپ همچنین نوشت:«از زمان پایان دادن به توافق هسته‌ای «وحشتناک» با ایران، مقامات تهران رفتارشان را بسیار تغییر کرده‌اند اند، اما آنها هنوز هم منبع خطرناکی برای نزاع و کشمکش در منطقه هستند، آنها در حال آزمایش موشک و غیره هستند اما به لبه پرتگاه رسیدند و تنها چیزی که جلوی آنها را می‌گیرد، فروپاشی کامل اقتصادشان است بنابرین از ایران باید برحذر باشید».

ترامپ افزوئ:«شاید مقامات امنیتی ما نیاز داشته باشند که بار دیگر مدرسه اطلاعات و امنیت را بیاموزند».

گفتنی است که این اولین بار نیست که دونالد ترامپ مقامات و دستتگاه‌های امنیتی آمریکا را مورد انتقاد قرار می دهد.

انتقاد ترامپ از سرویس‌های اطلاعاتی یک روز پس از گزارش مقامات بلند پایه اطلاعاتی آمریکا صورت گرفت که در آن آنها با ارزیابی «خوش‌بینانه» رییس جمهوری مخالفت کردند.

مقامات امنیتی آمریکا در جلسه‌ای که با کمیته اطلاعات سنای این کشور تشکیل داده‌اند، ادعای ترامب مبنی بر اینکه گروه «داعش» شکست خورده است و کره شمالی را متقاعد کرده که از سلاح های هسته ای خود عقب نشینی کند، مخالفت کردند.

آنها همچنین در باره دلایل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و نیز دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دیدگاههای متفاوتی با ترامپ دارند