رسانه‌های حوثی: آمریکا و بریتانیا «الصلیف» و «الدریهمی» در الحدیده را بمباران کردند

شبکه تلویزیونی «المسیره» اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی-بریتانیایی 3 حمله به منطقه «الصلیف» در استان حدیده انجام دادند.

شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به حوثی‌ها شامگاه جمعه 4 اسفند همچنین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی-بریتانیایی منطقه «الدریهمی» در استان حدیده یمن را با دو حمله هدف قرار دادند.این رسانه حوثی جمعه به نقل از خبرگزاری «العالم العربی» اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی-بریتانیایی 3 حمله به منطقه الصلیف در استان حدیده انجام دادند.

تهدید به بستن کامل باب المندب
گروه شبه‌نظامی حوثی جمعه همچنین تهدید کرد که تنگه باب المندب را به‌طور کلی خواهد بست.

این تهدید حوثی‌ها در حساب کاربری حسین العزی، معاون وزیر خارجه در حکومت این گروه که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است، مطرح شد که در آن گفته است:«می‌توانیم تنگه باب المندب را کاملا مسدود کنیم، و می‌توانی در زیر کلمه کاملا بیست خط [به نشانه تاکید] بگذاری».وی ضمن متهم کردن آمریکا و بریتانیایی به دروغگویی، افزود:« از آنجایی که ما تاکنون اقدام به این کار نکرده‌ایم این نشان می‌دهد که ما کماکان بر آزادی کشتیرانی اصرار داریم».

تهدید به حملات فزاینده
در همین راستا عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها در یمن، پنج‌شنبه 3 اسفند با بیان این که این گروه کاربرد «تسلیحات زیردریایی» در حملات به کشتی‌ها را به سامانه رزمی خود افزوده است، در پیامی تهدید‌آمیز تاکید کرد که عملیات در دو دریای سرخ و عرب، تنگه باب المندب و خلیج عدن ادامه داشته و بر شدت آن افزوده خواهد شد.

سخنگوی حوثی‌ها شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرده بود که یک کشتی بریتانیایی در خلیج عدن و نیز شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل هدف حملات موشکی و پهپادی این گروه قرار گرفته است.

شایان ذکر است که ایالات متحده و بریتانیا با هدف مختل کردن و تضعیف توانایی این گروه که آزادی کشتیرانی را به خطر انداخته و تجارت جهانی را تهدید می‌کند، حملات هوایی خود را علیه پایگاه‌های حوثی‌ها در یمن ادامه می‌دهند.

حوثی‌ها می‌گویند که در حمایت از غزه کشتی‌های متعلق به شرکت‌های اسرائیلی یا حمل‌ونقل کالا به مقصد اسرائیل یا از مبدا آن را هدف می‌گیرند، اما در بسیاری از موارد کشتی‌هایی که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند را هدف قرار گرفته‌اند.

حملات حوثی‌ها به کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب المندب و خلیج عدن که با بهانه حمایت از حماس در غزه انجام می‌شود، تاکنون علاوه بر به خطر انداختن روند صلح و تشدید بی‌ثباتی در منطقه، عواقبی وخیم را برای اقتصاد جهانی و تجارت بین‌المللی به‌دنبال داشته است.