معلمانی که به پزشکیان رای دادند تنبیه می شوند!

علی نظری سردبیر مستقل آنلاین

جامعه فرهنگیان ایران از  عوامل مهم پیروزی پزشکیان در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری بودند.
به لحاظ کمی معلمان ایران پر شمارترین گروه صنفی بودند که با شعار «تغییر برای ایران» پا به عرصه انتخابات ۸ و ۱۵ تیر۱۴۰۳ گذاشتند.
به لحاظ کیفی هم جامعه فرهنگیان بیشترین تاثیر را روی دانش آموزان رای اولی داشتند.انصافا از هیچ ایثار و تلاشی دریغ نورزیدند.
متاسفانه طی  ۴۸ ساعت گذشته خبرهایی از ترکیب کابینه دولت چهاردهم به بیرون درز پیدا کرده است.
کاندیدای وزارت آموزش و پرورش ظاهراً کسی جز رضا مراد صحرایی نیست!
ایشان گزینه محبوب جمیله علم الهدی بود که در دولت سیزدهم وزیر آموزش و پرورش شد.
به لحاظ عملکرد طبق ارزیابی های انجمن های صنفی معلم یکی از اعضای نا کار آمد مرحوم رییسی بود.

جالب است بدانید ایشان در ۱۵ تیر از اعضای مؤثر کمپین انتخاباتی سعید جلیلی بود.
آنچه که مایه شرمندگی ما حامیان پزشکیان است،  اینکه چنین فرد بی کفایتی چگونه توانسته است، قاپ رییس جمهور را بدزد؟

♦️اگر پزشکیان انگشت روی قوی‌ترین وزیر کابینه رییسی می‌گذاشت، شاید هضم آن برای ما راحت‌تر بود و می‌توانستیم به خودمان بقبولانیم که رییس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی با استفاده از اصل شایسته سالاری، نگاه فرا جناحی در چینش کابینه دارد!؟
هرچند با نگاه به حال و روز معیشت اسفبار و اقتصاد مضمحل و فرو پاشیده ایران، نمیتوان کابینه ناکار آمد مرحوم رییسی را متشکل از افراد کار آمد و توانمند دانست!
♦️اگر آقای پزشکیان دچار این خبط بزرگ شود، وزیر افراطی و ناکارآمد آموزش و پرورش دولت فعلی را در دولت خویش بگمارد، قطعا تیر خلاص را به مغز معلمان مظلوم وطن شلیک کرده است!

♦️آقای صحرایی مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی در جایگاه وزیر آموزش و پرورش موظف به حمایت از آموزش رایگان است. درحالیکه عملا مشوق و حامی خصوصی سازی آموزش بوده و آموزش را به مثابه کالای لوکس برای اقشار متمول، به رسمیت می‌شناسد. نگرش ایشان به مدرسه فرهنگ (حداد عادل) مبین نگاه متناقض وی به اصل ۳۰ قانون اساسی است!

♦️آقای پزشکیان، آیا بعد از معرفی صحرایی به مجلس روی نگاه کردن به بیش از یک میلیون معلم فداکاری که با هزاران امید و آرزو به شما رای دادند را دارید؟ /مستقل نیوز