کرونا در جهان؛ شمار جان‌باختگان کرونا در اروپا از ۱۲۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار نفر و جان باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید. در این میان آمریکا با حدود ۹۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۲ هزار فوتی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید-۱۹ در جهان است.

دولت ایتالیا از ۱۵۰ هزار نفر آزمایش پادتن کرونا می‌گیرد
دولت ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که از روز چهارم مه (۱۵ اردیبهشت) از ۱۵۰ هزار نفر در این کشور آزمایش پادتن (آنتی بادی) بیماری همه گیر «کووید ۱۹» گرفته خواهد شد.
مقامات ایتالیا امیدوارند تا با انجام این آزمایش خون بتوانند تصویر روشن تری از میزان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور به دست آورند.
این ویروس تاکنون جان بیش از ۲۶ هزار نفر را در ایتالیا گرفته است. شمار افرادی که نتیجه تست کرونای آنها در ایتالیا مثبت اعلام شده نیز از ۱۹۵ هزار نفر فراتر رفته است.

تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان؛ پلیس ۱۰۰ نفر را بازداشت کرد
پلیس آلمان روز شنبه ۱۰۰ نفر را در حاشیه تظاهرات مخالفان اجرای قرنطینه بازداشت کرد. حدود هزار نفر در تظاهرات علیه محدودیت های وضع شده به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در برلین شرکت کرده بودند.
شماری از شرکت کنندگان بر روی لباس خود شعارهایی علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نوشته بودند. آنها آنگلا مرکل را به «ممنوع کردن زندگی» متهم کردند.
پلیس دلیل بازداشت دستگیرشدگان را عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعلام کرده است.

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت
داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.
بنا به آخرین آمار منتشر شده ۲۰۰ هزار و ۶۹۷ نفر در کشورهای مختلف جهان به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. کشوری که تاکنون بیشترین خسارت جانی را از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده آمریکا با بیش از ۵۰ هزار قربانی است.

نگرانی جدید پزشکان: بسیاری از مبتلایان علائم کرونا ندارند اما ناقل هستند

نتیجه دو تحقیق پزشکی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچکدام از علائم بیماری «کووید ۱۹» را نداشته‌اند.

در یکی از این تحقیق‌ها از تقریبا دو هزار نفر در ایالت فلوریدا تست پادتن (آنتی بادی) بیماری «کووید ۱۹» گرفته شد. تحقیق دیگر نیز بر روی ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان ایالت واشنگتن انجام شد.

یافته‌های این دو پژوهش که روز جمعه منتشر شد بر نگرانی دانشمندان مبنی بر اینکه گروهی از مبتلایان بدون آنکه بدانند ناقل نوع جدید ویروس کرونا هستند افزوده است.

فرانسه؛ ۳۶۹ جانباخته در ۲۴ ساعت

تعداد قربانیان ویروس کرونا در فرانسه تا روز شنبه به ۲۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسید. تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۹ مورد مرگ و میر در این کشور ثبت شده است.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا از ۲۰ هزار نفر گذشت

به گفته مقامات بریتانیا تعداد مرگ و میر ناشی ار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۰ هزار و ۳۱۹ نفر رسید.

بریتانیا پنجمین کشوری است که بیماری کووید ۱۹ بیش از ۲۰ هزار نفر را قربانی خود کرده است.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۳ نفر در بریتانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت: یک بار ابتلا به کرونا، مصونیت نمی‌آورد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد فرد بهبود یافته از کرونا دیگر به این ویروس مبتلا نمی‌شود.

بر أساس آمار رسمی تا ظهر روز شنبه در کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و انگلستان در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود اینکه تقریبا در تمام کشورهای اروپایی مقررات سفت و سخت قرنطینه‌ای جاری است اما همچنان تعداد قربانیان ویروس کرونا در این قاره بالا گزارش می‌شود. در میان این کشورها ایتالیا با ۲۵ هزار ۹۶۹ بیشترین تعداد جان باختگان را به ثبت رسانده است. پس از ایتالیا به ترتیب در اسپانیا با ۲۲ هزار ۹۰۲، فرانسه با ۲۲ هزار و ۲۴۵ و بریتانیا با ۲۰ هزار و ۳۱۹ بیشترین تعداد قربانیان را به ثبت رسانده‌اند.

جان باختگان کرونا در ایران به ۵۶۵۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳۴ بیمار جدید به مبتلایان کرونا اضافه شده‌اند.

کیانوش جهانپور همچنین اعلام کرد با افزوده شدن ۷۶ فوتی در یک روز گذشته، تعداد جان‌باختگان در اثر کووید-۱۹ در ایران به ۵۶۵۰ نفر رسید. در همین حال تعداد کل بیماران به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید از این تعداد بیش از ۶۸ هزار نفر بهبود واز مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

کرونا در آفریقا؛ آفریقای جنوبی بیشترین مبتلا، الجزایر بیشترین فوتی

گزارش روزانه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا نشان می‌دهد، کشور آفریقای جنوبی همچنان بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا را در این قاره به ثبت رسانده‌است. این در حالی است که بیشترین تعداد جان باختگان در اثر کووید-۱۹ متعلق به الجزایر است.

این گزارش همچنین هشدار می‌دهد مشکلات در سیستم‌های مراقبت پزشکی و همچنین موارد ثبت نشده کرونا در این قاره می‌تواند منجر به دو برابر شدن تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به مالاریا شود. مالاریا موجب جان باختن حدود ۷۰۰ هزار نفر انسان شده بود.