تظاهرات در کرمانشاه، کردکوی، کرج و اصفهان؛به آتش کشیدن بنر «خامنه‌ای»در اصفهان

همزمان با گذشت 13روز از آغاز اعتراض‌های مردم خوزستان به بی‌آبی، سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم، خشکاندن رودها و انتقال آب و نابودی محیط زیست در این استان، تجمعاتی اعتراضی در کرمانشاه، کردکوی استان گلستان، کرج و اصفهان برگزار شد.
در محله دره دریژ (مهدیه) کرمانشاه معترضان به قطع همزمان آب و برق، تجمع اعتراضی برگزار کرده و خیابان‌های منتهی به این محله فقیرنشین شهر را بستند. قطع مکرر و بی‌برنامه برق و کمبود آب در گرمای شدید تابستان، همانند خوزستان، زندگی شهروندان کرمانشاهی را نیز مختل کرده است.
روز گذشته هم مردم استان کرمانشاهی تجمعی مشابهی برگزار کرده و به نشانه اعتراض چند لاستیک خودرو آتش زده و راهبندان ایجاد کردند.
در اقدامی مشابه جمعی از اهالی کردکوی در استان گلستان نیز در اعتراض به قطع مکرر برق به خیابان آمدند. همزمان جمعی از جوانان این شهر جاده اصلی منتهی به کردکوی را با ایجاد موانع سنگی و آتش زدن لاستیک مسدود کردند.
اعتراض‌ها در کردکوی و کرمانشاه در حالی تا بامداد چهارشنبه 6 مرداد ماه ادامه داشت که همزمان جمعی از مردم اصفهان در محله بهارستان این شهر تجمع کردند.
معترضان اصفهانی، شعارهایی در حمایت از اعتراض‌ها در خوزستان سردادند. اهالی اصفهان شعار «اصفهان، خوزستان اتحاد اتحاد» سردادند. از سویی دیگر تعدادی از مردم این شهر با «فریاد مرگ بر دیکتاتور» بنر حاوی تصاویر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند.
همزمان با اصفهان مردم در محله گوهر‌دشت کرج نیز به خیابان‌ها آمده و شعارهایی همچون «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند. در چند شب گذشته اهالی شهر فردیس در جنوب کرج هم تجمعاتی مشابه برگزار کردند که با حضور نیروهای انتظامی همراه بود.
روز گذشته خیابان جمهوری در مرکز تهران هم شاهد تجمع‌های اعتراض‌آمیز شماری از اهالی پایتخت بود. اعتراض‌ها به قطع بدون اعلام قبلی برق از پاساژ علا‌الدین در خیابان جمهوری آغاز شد و با گسترش آن در سراسر خیابان جمهوری به سردادن شعارهایی علیه حکومت و مقامات رژیم منتهی شد.
اعتراض‌ها به بی‌آبی در استان خوزستان از سیزده روز پیش در اغلب شهر‌های این استان آغاز شد. در این اعتراض‌ها دست‌کم 9 شهروند خوزستانی با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته و دهها نفر دیگر مجروح شده‌اند. بسیاری از مجروحان از ترس بازداشت به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند. همزمان با این اعتراض‌ها، نیروهای یگان ویژه از استان‌های همجوار به خوزستان اعزام شدند.
تجمعات اعتراضی به استان خوزستان محدود نماند و استان‌های همجوار نظیر بوشهر، چهار محال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شهر الیگودرز در استان لرستان هم کشیده شد. در اعتراض‌های اهالی الیگودرز دست‌کم یک شهروند با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
چندی بعد از اعتراض‌ها در خوزستان و الیگودرز، صدها تن از شهروندان تبریزی هم به نشانه اتحاد و همبستگی با خوزستانی‌ها به خیابان‌ها آمدند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی همراه بود.
از چند شب گذشته اینترنت در شهرهای خوزستان قطع یا مختل شده و گزارش‌های منابع محلی از دستگیری صدها معترض و فعال مدنی خبر می‌دهد. نیروهای امنیتی با حضور گسترده در محلات شهرهای خوزستان و کنترل رفت‌وآمد به برخی محلات سعی در خاموش کردن صدای اعتراض خوزستانی‌ها دارند.