غاصبان ِ قرن :بهزاد بهره بر

در ره به تصادف همی شيخی عبا پوش ديدم
وز فرط ِ زبونيش چنان خار و سيه پوش ديدم

گفتم ، که ز چيست خاری و آشفته گيت
وز بهر ِ چه باشد همه افسرده گيت ؟

گفتا ، که مپرس دين به تاراج رفته است
درشهر همه جا شرع دگر وا رفته است ،

گفتم ، که به شهر منبر و مسجد که بپاست
محراب به هر تکيهً اين ملک برجاست

پس غم ز دو ديده ات بُرن کن ای شيخ
جای ِ نگرانيت نباشد ای شيخ ،

گفتا ، که ببين ، ملت ِ ما زار و فقير
معدود کسانيست که دارند دل ِ سير

گر، ديو سرشت ِ شاه از اين مُلک برود
تا مذهب ِ اسلام به مصدر برسد ،

ديگر نبينيم ، گدايی و فقيری به گذر
يا ديدهَ هيچ يتيم نبينيم که زغم باشد تر.

چون کشور ِ ما غنی ز نفت و گاز است
وز بهر همين رفاه به مردم ساز است

چون رهبر ِ دين حاکم ِ کشور بشود
اين ثروت ِ ملی به همه شامل و يکسان بشود،

از شرق به غرب يا ز شمال تا به جنوب
جمله همه اغنيا شوند از بد و خوب

با رهبری ِ شيخ همه جا غرق عدالت باشد
مستضعف  و محروم دراين خاک دگر کم باشد

بايد که اسلام ِ عزيز را همه ترويج کنيم
تا عدل و عدالت به وفور يافت کنيم .

گفتم بخودم ، حقیر : قبول کن حرفش
اين مرد ِ خداست دروغ نباشد رسمش

شايد که به يُمن ِ اين مردان ِ خدا
ديو را به بُرن ، فرشته آريم بر ما

با شور و شعف راهی اين راه شديم
بر جان دو هزار خطر به همراه شديم

از خون جوانان ، همه َ کوی و گذر
سُرخ گرديد و نثار شد هزار ُدخت و پسر

ديو از در ِ خانه بُرن رفت ،که بيايد به درون
آن فرشته خو که سر براهش داديم چون مجنون .

چِيزی ِ نگذشت که شيخ بر قدرت شد
بر خاک ِ کبير ِ آريا رهبر شد

يک روز بداد حکم به قصاص و تعزير
يک روز بيآويخت بدار ، کودک و پير

احکام ِ شريعتی ِ همی بر پا کرد
سنگسار رواج نمود و بس بيداد کرد

وز جور و ستمهای شيوخ ، دشت و دمن خونين شد
چند نسل به مسلخ بلا برفت و دل خونين شد

از چاله َ شاه به چاه ِ شيخ افتاديم
در عصر ِ تمدن به دوران ِ حجر افتاديم

گفتم بخودم، که خواب شايد باشم
وز درد گران ِ شيخ مُبرا باشم

افسوس و صد افسوس که در خواب نيستم
وز سايهَ سالوس پناهان مُبرا نيستم

القصه، اگر طالب ِ آزادی ِ ايرانيم ما
بايد که همی ” دين ز دولت ” جدا سازيم ما.

بهزاد بهره بر