سنگ قبر یک شهید ، بی شرافتی یک رژیم

‏‌
‌پس از ۱۱ ماه عدم صدور اجازه به خانواده مجید کاظمی، معترض اعدام‌شده، برای نصب سنگ مزار

محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، نوشت:
«بعد از یازده ماه برای گذاشتن سنگ مزار از خانواده مجید تعهد گرفتند که سنگ اونطوری که ما می‌خوایم باید باشه و سنگی که خانواده آماده کردند را نذاشتند نصب کنند. یه سری از شرایط سنگ مورد نظرشون این‌هاس:

  • تهیه سنگ در اندازه و کیفیت معمول (سنگ گرانیت براق و سنگ سفید نباشد)
  • تصویر به صورت عمودی بر سر مزار نباشد.
  • از درج هرگونه شعر و متن ادبی خودداری شود.
  • تاریخ تولد و کشته شدن نوشته نشود!
  • قبل از هرگونه حکاکی با مسئولین هماهنگی انجام شود.
  • فقط پدر، مادر، خواهر و بردار اجازه حضور، هنگام نصب سنگ قبر را دارند.
  • حفظ و استمرار سلامت سنگ قبر بر عهده خانواده می‌باشد و هر گونه خسارتی بر عهده خودشان‌ می‌باشد.
  • در صورت هرگونه تخطی از موارد بالا، عواقب رو پذیرفته و برخورد می‌شود!

بعد از آتش زدن مزار مجید در شب تولدش، جمع‌آوری هر روزه‌ی گلهای روی مزار و توهین‌ و بی‌احترامی‌ ها به مجید و خانوادش حالا میگن یه سنگ مشکی ساده با ضخامت خیلی کم، بدون تاریخ و هیچ شعری باشه که هر وقت خواستن راحت بشکونند! مسئولیتشم با خودتون!

نعمت خلیلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برخوارر در استان اصفهان، محمد قربانی فرماندار برخوار و برخی مقامات شورای تامین از جمله این افراد هستند.»

سازمان عفو بین‌الملل چندی پیش در گزارشی نوشت: «مقامات جمهوری اسلامی با بازداشت خودسرانه خانواده‌های دادخواه، پاک‌کردن سنگ قبر قربانیان خیزش سراسری، در تلاش هستند تا سرپوشی بر جنایات خود بگذارند، آن‌ها حتی خانواده‌ها را از گذاشتن یک شاخه گل بر مزار عزیزانشان منع می‌کنند و درد و رنج این خانواده‌ها را تشدید می‌کنند.»

این سازمان از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا از خانواده قربانیان حمایت کند و چه در تماس‌های خصوصی و چه به صورت علنی مقامات ایرانی را تحت فشار قرار دهد تا به حق آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز این خانواده‌ها احترام بگذارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «موارد نقض حقوق بشر صورت گرفته علیه خانواده قربانیان عبارتند از: دستگیری و بازداشت خودسرانه، پیگردهای ناعادلانه به اتهام‌های کذب مانند اقدام علیه امنیت ملی که در برخی موارد منجر به صدور احکام حبس و شلاق شده است، احضار و بازجویی اجباری آنها از سوی مقامات دادستانی یا نیروهای امنیتی، زیرنظرگرفتن غیرقانونی خانواده‌ها، و تخریب یا آسیب‌رساندن به مزار عزیزانشان.»
مجید_کاظمی