با این روش به حجاب نمی‌رسید! :حسین ثنایی نژاد

ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که در آنها نیروهایی را با اسلحه‌دردست و نقاب‌برصورت نشان می‌دهد که به زنان بدون روسری حمله‌ می‌برند؛ گاهی به ضرب‌و‌شتم و گاهی به کشاکش.
این صحنه‌ها بسیار دلخراش است و آزاردهنده.

زنان در تمام جوامع متمدن تاریخ بشر همواره در پناه امنیت مردان بوده‌اند و حمله به آنها حتی در جنگ‌ها مذموم بوده است و قابل‌نکوهش.
اکنون مردانی در لباس امنیت این دیوار امنیت آنها را می‌شکنند. این راهش نیست. مطمئن باشید نتیجه‌ای که خواهید گرفت هر چیزی هست بجز حجاب‌دارتر شدن جامعه.

جالب این است که در تمام این موارد آنچه از صحنه‌های درگیری پیداست مقاومت زنان است و نترسیدن‌شان.
من نمی‌دانم کدام قانون و کدام شرع اجازه ضرب‌و‌شتم یک زن بی‌پناه را داده است که جرمش فقط نداشتن روسری است، به‌فرض که جرم باشد. حتی در همین قانون سخت‌گیرانه‌ای که هنوز ابلاغ نشده، مجازات روسری نداشتن، کتک خوردن و دستگیری نیست.

اگر کسی حتی خلاف قانون هم عمل کند باید مراحل دادرسی برای بازداشت او انجام شود. یعنی اول باید به او احضاریه داده شود و اگر به دادگاه نیامد برای دستگیری او اقدام شود.

به‌هر‌حال، آنچه این روزها در خیابان‌ها می‌گذرد نه به نفع اسلام است نه به سود قانون و نه در جهت مصالح کشور. چرا مسئولان امر نمی‌خواهند بپذیرند که حجاب با زور نمی‌شود.

تو خود حجاب خودی حافظ، از میان برخیز!