ایران اینترنت اپراتور همراه اول را از کار انداخت

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در ایران و نقش فعال شبکه‌های مجازی در ساماندهی و اطلاع‌رسانی، حکومت ایران اینترنت اپراتور تلفن “همراه اول” را در برخی نقاط کشور قطع کرد. این اپراتور به سپاه پاسداران ایران تعلق دارد.

در سومین روز تظاهرات مردمی در ایران که با شعارهای علیه رهبر این کشور همراه بود، شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران است، خدمات‌دهی در برخی نقاط کشور، به ویژه در مناطقی که شاهد حضور مردم معترض است را دچار اختلال کرده و اینترنت را قطع کرد.

در سال 2009 میلادی کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین که از شرکت توسعه اعتماد، شهریار مهستان، متعلق به بنیاد تعاون سپاه پاسداران ایران و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شده، 50 درصد و یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن از جمله اپراتور همراه اول را خریدند.

شهرهای مختلف ایران از روز پنج‌شنبه 28 دسامبر 2017 شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای مختلف از جمله “سید علی حیا کن، مملکتو رها کن” اعتراض خود را به دخالت‌های ایران در منطقه و همچنین اوضاع معیشتی ناگوار ابراز کرده و خواستار کناره‌گیری رهبر ایران شدند.

عصر روز شنبه 30 دسامبر 2017 نیروهای امنیتی در شهرستان دورود استان لرستان، معترضان را به گلوله بسته و 3 نفر از آنان را کشتند.