جان مک کین:آمریکا در کنار معترضان شجاعی که در تلاش برای دستیابی به آزادی،‌ صلح و پایان فساد در ایران هستند،‌ ایستاده است.

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در توییتی نوشت: ایالات متحده آمریکا در کنار معترضان شجاعی که در تلاش برای دستیابی به آزادی،‌ صلح و پایان فساد در ایران هستند،‌ ایستاده است.

همچنین مایک کلی، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: افراد آزادیخواه در جهان بار دیگر دوستی در آمریکا دارند. معترضانی که جان خود را در ایران به خطر انداخته اند تنها نیستند. آرمان آنها درست است و آمریکا با افتخار در کنار آنها ایستاده است. با دونالد ترامپ، شجاعت و شفافیت جای ترس و سازش را گرفته است.

مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در توئیتی حمایت خود را از اعتراضات مسالمت آمیز ایرانیان که به گفته او برای آزادی تلاش می‌کنند اعلام کرد .

معاون رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه « بازداشت تظاهر کنندگان بیگناه را محکوم می کند، افزود، « اکنون زمان آن رسیده که رژیم تهران به فعالیتهای تروریستی، فساد حکومتی و نقض حقوق بشر پایان دهد».

سناتور جمهوری‌خواه جان مکین نیز در پیامی درشبکه تلگرام نوشت مردم ایران اکنون سال‌هاست از سوی حکومت خود تحت فشار هستند.

حکومتی که به گفته آقای مک کین، «به بی ثبات کردن منطقه بیشتر از پراختن به شهروندان خود اهمیت می دهد».

جان مک کین افزود، «ایالات متحده در کنار معترضان شجاع که برای آزادی و صلح و پایان دادن به فساد در ایران مبارزه می کنند ایستاده است».

در دومین روز تجمع های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران، برخی اعضای کنگره آمریکا ضمن موضع‌گیری درباره آن خواستار حمایت از مردم ایران شدنداز از

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نخستین موضع گیری درباره اعتراض ها در ایران، در توئیتر خود نوشت: مهم است که ما از معترضان بدون خشونت در ایران حمایت کنیم.وی افزود: این نتیجه رژیمی است که بیشتر بر حمایت از گروه‌های تروریستی تمرکز کرده، تا گرفتاری های مردم خودش.