فرانسه از دیپلمات‌هایش خواست سفر به ایران را به تعویق اندازند

دولت فرانسه از دیپلمات‌های این کشور خواست به خاطر وجود نگرانی‌های امنیتی، تمام سفرهای غیر ضروری خود را به ایران به تعویق بیاندازند.

به گزارش روز دوشنبه 28 اوت خبرگزاری رویترز، در بخش‌نامه صادره از سوی وزارت کشور فرانسه، از دیپلمات‌ها و مسئولان در وزارت امور خارجه این کشور خواسته شده، سفرهای غیر ضروری خود را به ایران به تعویق بیاندازند.

بنا بر این گزارش، در این بیانیه، به تلاش نافرجام برای بمب‌گذاری نشست مخالفان ایرانی در نزدیکی پاریس و تشدید موضع تهران علیه فرانسه، اشاره شده است.

وزارت کشور فرانسه در بخش‌نامه خود، تلاش برای بمب‌گذاری در نشست مخالفان ایرانی را، نشانه‌ای از موضع ستیزه‌جویانه تهران علیه پاریس توصیف کرده است.

پلیس بلژیک یک زوج بلژیکی ایرانی تبار را به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق که روز 30 ژوئن در شهر ویوپنت واقع در نزدیکی پاریس برگزار شد، دستگیر کرد.

دادستانی بلژیک در ادامه خبر داد که این دو نفر در حین حمل ماده منفجره‌ دستگیر شده‌اند. بر اساس این گزارش، در ماشین این دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار، حدود 500 گرم پروکسید استون که یک ماده منفجره‌ی بسیار قوی و حساس است، کشف شده است.

پس از آن اسد الله.الف، دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین، به اتهام دست داشتن در تلاش نافرجام برای بمب‌گذاری در نشست مجاهدین خلق در فرانسه، در آلمان دستگیر و تحویل بلژیک داده شد.