دکترمحمد ملکی :هر چه عمر رژیم طولانی تر شود وضعیت مردم وخیمتر خواهد شد

دکتر محمد ملکی زندانی سیاسی سابق و اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ۱۳۵۷، در گفتگوی اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» با اشاره به وضعیت انفجاری جامعه امروز ایران گفت:
ما از سالها پیش در ارتباط با چنین روزهایی صحبت کرده و هشدار داده بودیم، فقر گسترده و خالی شدن سفره های مردم بیداد می کند و این در حالی است که عده ای از فرزندان مسئولان با اتومبیلهای میلیاردی در خیابانهای شهر مانور می دهند.

این وضعیت دوامی ندارد و ساختمان نظام حاکم بر ایران سقوط خواهد کرد.

اولین رئیس دانشگاه تهران با توصیف اعتراضات گسترده مردم ایران بخصوص کارگران افزود، خوشبختانه امروز کارگران، معلمان، دانشجویان، کشاورزان و سایر مردم دریافته اند که بدون اتحاد و همبستگی کاری پیش نمی رود و با هم متحد شده اند.

شما به اعتراضات گسترده کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز نگاه کنید، چندین هفته است که هر روز در خیابانها اعتراض می کنند و حتی یک شیشه هم شکسته نشده و این نشان از درک و آگاهی بالای کارگران دارد.

به شعارهایشان توجه کنید شعارهایی بسیار دقیق و حساب شده است.

این زندانی سیاسی سابق با اشاره به صحبتهای محمد جواد ظریف که گفته بود “دوام می آوریم” گفت، صحبتهای آقای ظریف و روحانی همه و همه شعارهای پوچ و توخالی است و مردم از این شعارها و وعده های دروغین خسته شده اند.

حاکمان ایران اقتصاد را به جایی رسانده اند که قابل اصلاح نیست و به هیچ وجه کاری از دستشان بر نمی آید.

وقتی با بدنه نظام به عنوان مثال سپاه و بسیج و ارتش صحبت می کنیم به هیچ عنوان از وضعیت کنونی راضی نیستند بنابراین وقتی که بدنه به این صورت باشد راس نظام هم سقوط خواهد کرد.

مانند یک ساختمان که پایه هایش سقوط کرده باشد، قطعا آن ساختمان فرو خواهد ریخت.

دکتر محمد ملکی در آخر اظهار داشت، پیام من به مردم ایران این است که «حق گرفتنی است، دادنی نیست»، آن کسی که حق ما را گرفته است به همین سادگی آن را به ما برنمی گرداند.

این ماییم که باید حق خود را از آنها بستانیم و هر چه عمر این رژیم طولانی تر شود وضعیت مردم ایران روز به روز وخیمتر خواهد شد.