سنای آمریکا – کنفرانس در سالن تاریخی کندی: سیاست آمریکا در رابطه با ایران مسیر رو به پیش

سنای آمریکا - کنفرانس در سالن تاریخی کندی

روز پنجشنبه کنفرانسی در سالن تاریخی کندی سنای آمریکا تحت عنوان «سیاست جدید ایالات متحده در رابطه با ایران: مسیر پیش رو» با حضور سناتورهای ارشد از هر دو حزب و شخصیت‌های برجسته آمریکایی برگزار شد.

سخنرانان این کنفرانس که توسط سازمان جوامع ایرانیان در آمریکا برگزار گردید و مشاوران سنای آمریکا و سفرا و هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای اروپایی و خاورمیانه نیز در آن شرکت داشتند، عبارت بودند از:
نیوت گینگریچ، کاندیدای ریاست‌جمهوری و رئیس پیشین کنگره آمریکا
ژنرال جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی اوباما و فرمانده پیشین ناتو
سناتور بن کاردین رئیس دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
سناتور جان بوزمن سناتور ارشد ایالت آرکانزاس در مجلس سنا از حزب جمهوری‌خواه
سفیر لینکلن بلومفیلد مدیرکل پیشین وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی- نظامی

سنای آمریکا – کنفرانس در سالن تاریخی کندی: سیاست آمریکا در رابطه با ایران مسیر رو به پیش

در شروع جلسه دکتر فیروز دانشگری طی سخنانی از طرف سازمان جوامع ایرانیان در آمریکا، به حضار خوشامد گفت و از حضور شخصیت‌های برجسته و سناتورهای آمریکایی در این کنفرانس تشکر کرد.

وی سپس پخش پیام ویدئویی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به کنفرانس در سنای آمریکا را اعلام کرد.

خانم رجوی در پیام خود، با اشاره به استمرار دخالت‌های جنایتکارانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در منطقه، بر لزوم تمرکز بر روی رژیم آخوندی به‌عنوان مشکل اصلی تأکید کرد و راه حل مقابله با آن‌را در سه محور بر شمرد:
اول: پاسخگو شناختن دیکتاتوری در قبال جنایاتش علیه مردم ایران و در منطقه، شامل گام برداشتن برای قرار دادن مسئولان قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در مقابل عدالت.
دوم: برداشتن قدم‌های عملی برای بیرون‌کردن سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدور از سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه.
و سوم: اعمال تحریم‌های همه‌جانبه به‌ویژه تحریم‌های بانکی بر رژیم آخوندی.
خانم رجوی با یادآوری عواقب فاجعه‌بار سیاست مماشات و دادن امتیازات کلان به فاشیسم دینی، تأکید کرد: لازمه پایان‌دادن و جبران سیاست‌های فاجعه‌بار پیشین، به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری مذهبی و تروریستی است.

در کنفرانس در سنای آمریکا، سناتور بن کاردین بر لزوم دائمی‌بودن محدودیت‌های توافق اتمی و نیز برخورد با برنامه موشکی رژیم تأکید کرد، و گفت: ایالات متحده باید (رژیم) ایران را به‌خاطر نقض حقوق بشر و به‌خاطر دخالت در سوریه، یمن و لبنان، مورد حسابرسی قرار بدهد…. ما باید از مردم ایران حمایت کنیم و با قدرت علیه رژیم (حاکم) بایستیم… سران (این رژیم) کشور را به‌سمت مسیری بسیار خطرناک نه فقط برای مردم ایران بلکه برای منطقه و جهان سوق می‌دهند و ما باید تضمین کنیم که چنین چیزی اتفاق نیفتد. این تعهد من در همکاری با همکاران جمهوری‌خواه و دموکرات و در همکاری با شماست.

سنای آمریکا - کنفرانس در سالن تاریخی کندی

سناتور جان بوزمن در سخنان خود از تلاش‌های حامیان مقاومت در رساندن صدای آزادی‌خواهی مردم ایران به گوش جهانیان و افکار عمومی آمریکا قدردانی کرد.
سفیر بلومفیلد که مدیریت جلسه را برعهده داشت، در سخنان خود با تأکید بر سراب میانه‌روی در حکومت آخوندی، گفت: در ایران، ولی فقیه و سپاه پاسداران قدرت نهایی را در دست دارند و روحانی و ظریف یک نمای بیرونی برای این حکومت استبدادی هستند.

سفیر بلومفیلد با تأکید بر لزوم حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران علیه رژیم آخوندی، اضافه کرد: مریم رجوی رهبری جنبشی معتقد به برابری زن و مرد را در برابر ارتجاعی‌ترین رژیم تاریخ برعهده دارد.

ژنرال جیمز جونز در سخنانش در جلسه سنای آمریکا گفت که رژیم ایران به جای احترام‌گذاشتن به امیدها و آرزوهای مردم ایران، روی دستیابی به تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک متمرکز بوده است… (رژیم) ایران رکوردار اعدام در جهان از جمله اعدام نوجوانان است… نباید اجازه داد این رژیم به تسلیحات کشتار جمعی دست یابد. چنین چیزی، تحقق صلح در خاورمیانه را تضعیف خواهد کرد.

وی تأکید کرد: روزهای رژیم ایران به شمارش افتاده، نه به‌خاطر محکومیت و عزم جزم جامعه جهانی… بلکه به‌خاطر این‌که مردم ایران از خواست خود برای برقراری حکومتی که امیدها و آرزوهایشان را نمایندگی کنند، دست بر نخواهند داشت… امیدوارم هر کسی که به چنین آینده‌یی اعتقاد دارد، به‌دقت برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی برای آینده (ایران) را بررسی کند… (برنامه‌یی در برگیرنده) انتخابات آزاد و عادلانه، کثرت‌گرایی، لغو مجازات مرگ، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، حکومت قانون، حفاظت از حقوق بشر، بازار آزاد و حفاظت از اموال، همزیستی مسالمت‌آمیز و کشوری عاری از تسلیحات اتمی.

نیوت گینگریچ در سخنرانی خود در کنفرانس سنای آمریکا، گفت: تا وقتی رژیم کنونی در ایران در قدرت است، تحقق یک خاورمیانه امن و صلح‌آمیز غیر ممکن خواهد بود. (این رژیم) ۳۰ هزار تن را (در سال ۱۹۸۸) کشته است. کسانی که این کشتار را انجام دادند، امروز هم‌چنان در قدرتند… دیکتاتوری حاکم بر ایران، تهدیدی برای مردم ایران، برای خاورمیانه، برای حق حاکمیت عراق و برای ایالات متحده است… سران رژیم ایران مدره نشده‌اند.

سنای آمریکا – کنفرانس در سالن تاریخی کندی: سیاست آمریکا در رابطه با ایران مسیر رو به پیش

نیوت گینگریچ افزود: باید (رژیم) ایران را در سوریه و لبنان متوقف کرد… باید با مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک این رژیم ارتباط برقرار کنیم…. هدفی که ما باید دنبال کنیم، یک ایران آزاد است و تنها در این صورت است که،صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد.