احمدی‌نژاد: اگر ارزش اولیه منابعی مانند انرژی را تقسیم کنیم به هر ایرانی یک میلیون تومان در ماه می‌رسد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس سابق جمهوری اسلامی و یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت جشن نیمه‌شعبان در سخنانی در خورهشت تاکستان پیشنهاد داد منابع و ثروت‌ها به تستاوی بین مردم ایران تقسیم شود.

ویدیوهایی از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در خورهشت تاکستان به مناسبت نیمه‌شعبان در کانال دولت بهار منتشر شده است. در این فیلم‌ها عده‌ای از مردم علیه روحانی شعار می‌دهند. احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه یکم اردیبهشت در بخشی از سخنانش گفت:

«در جامعه هر کس باید به اندازه تلاشش از ثروت خدادادی سهمیم باشد و اگر بخواهیم ریشه فساد را خشک کنیم، باید دست بعضی‌ها از ثروت طبیعی قطع شود و منابع و ثروت‌ها به طور مساوی در جامعه تقسیم شود تا اثری از فقیر در جامعه باقی نماند. حتی اگر بودجه دولت را کنار بگذاریم، اگر ارزش اولیه منابعی مانند انرژی را تقسیم کنیم برای هر ایرانی یک میلیون تومان در ماه می‌رسد و این به غیر از ارزش اولیه معادن و دارایی دریاهاست.»

رئیس سابق جمهوری اسلامی با اشاره به اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت:

«مستکبران یک لیست کذایی درست کرده و هر کس را که می‌خواهند به عنوان تروریست در آن وارد می‌کنند، در حالی که در همه جای دنیا تروریست واقعی به آمریکایی‌ها بر می‌گردد. اینکه در برادران ما (سپاه پاسداران) مشکلی وجود دارد یا ندارد، یک مسئله داخلی است و این موضوع هیچ ارتباطی به آمریکایی‌ها نخواهد داشت.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۸ آوریل / ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. یک هفته بعد دولت آمریکا با درج اطلاعیه‌ای در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد.

سیطره اقتصادی سپاه در ایران حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، آب، نیروگاه‌ها، بنادر و سازه‌های ساحلی و فراساحلی، حمل و نقل، معادن و صنایع معدنی، ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات و کشاورزی را در برمی‌گیرد. . مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا از دولت که از مرز ۲۳ میلیارد تومان فراتر رفته بود، مدتی به اختلافات این نهاد نظامی با دولت دامن زده بود. محمود احمدی‌‌نژاد، رئیس جمهوری سابق اسلامی هم بر سر سلطه سپاه بر اسکله‌های کشور، از این نهاد نظامی به کنایه به عنوان «برادران قاچاقچی خودمان» یاد کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد ادعا کرد که هم مخالفان داخلی او و هم برخی دولت‌های خارجی در پی تخریب او هستند با این هدف که زمینه‌های اعمال سلطه خود بر ایران را فراهم بیاورند:

«بیرونی‌ها فکر می‌کنند با تخریب من راه برای سلطه آنها باز می‌شود و برخی داخلی‌ها نیز فکر می‌کنند مردم به آنها اعتماد دارند.»

احمدی‌نژاد تلویحاً دولت روحانی را به ضعف در مدیریت متهم کرد. حمید بقایی، اسفنذیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر، سه تن از یاران و نزدیکان احمدی‌نژاد به ترتیب به ۱۵ سال شش سال و نیم و ۴ سال حبس محکوم شده‌اند.