سعودی: به دلیل کرونا اعتکاف و نماز تراویح و پنج‌گانه در ماه رمضان در خانه‌ها ادا شود

ریاست امور حرمین شریفین در پادشاهی عربی سعودی شامگاه دوشنبه 20 آوریل 2020 در «توئیتی» اعلام کرد اعتکاف در حرمین طی ماه مبارک رمضان آینده در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) عبدالرحمن السدیس رئیس امور مسجد الحرام و مسجد نبوی شامگاه دوشنبه اعلام کرد نماز تراویح در مسجد الحرام و مسجد نبوی همراه با تعلیق حضور نمازگزاران در حرمین شریفین اقامه خواهد شد و نماز تراویح نیز با پنج سلام اقامه خواهد شد.

عبدالرحمن السدیدس همچنین به طرح توزیع «سبدهای افطار ماه رمضان» اشاره کرد که با همکاری امارت‌های مکه مکرمه و مدینه منوره و به منظور جایگزینی سفره‌های افطار موسم ماه مبارک رمضان در حرمین شریفین که با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ضد ویروس کرونا به تعلیق در آمده است، به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

السدیدس افزود که این طرح به زنجیره‌های افطار روزه‌داران تبدیل شده و سبدهای افطاری میان افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

سبدهای توزیع افطار در ماه رمضان با همکاری کمپین «برّا بمکه» (نیکی در مکه) وابسته به امارت منطقه مکه مکرمه و کمپین «خیر المدینه» وابسته به امارت مدینه منوره و با هدف یکپارچه سازی تلاش‌ها و تحقق اهداف بشردوستانه مورد نظر به اجرا گذاشته می‌شود.

شایان ذکر است ریاست کل حرمین شریفین و مسجد نبوی شریف طی مرحله گذشته تعدادی از طرح‌ها را با توجه به نقش اجتماعی و انسانی آن آغاز کرده تا از این طریق اصرار دولت خادم حرمین شریفین بر حفظ سلامت و آسایش شهروندان و مقیمان سعودی را مورد تاکید قرار دهد