وزیر خزانه ‌داری آمریکا: واشنگتن تحریمها علیه ایران را تشدید می کند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «استیون منوچین» وزیر خزانه ‌داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریمها علیه ایران، کره شمالی و سوریه را تشدید خواهد کرد.

وی افزود:در حال بررسی مجدد مجوزهای اعطاشده به بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران هستیم.

منوچین در جمع اعضاء کمیته راهها و روش های مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد وزارتخانه اش هرچه در توان دارد را برای افزایش فشار بر ایران، سوریه و کره شمالی بکار خواهد گرفت.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه سوم خرداد اعلام کرد که کشورش در مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به ایران بازنگری خواهد کرد.

استیون منوچین که در جلسه پرسش و پاسخ «کمیته راه‌ها و روش‌های مجلس نمایندگان» برای پیشنهاد بودجه جدید آمریکا حاضر شده بود، تصریح کرد که او «در وزارت خزانه‌داری هر کاری انجام می‌دهد تا برای حفظ جان آمریکایی‌ها تحریم‌های اضافی علیه ایران، سوریه و کره شمالی وضع شود».

خبر بازنگری در مجوز فروش هواپیماهای جدید به ایران در حالی اعلام می‌شود که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در زمان کسب رای اعتماد از سنا گفته بود که واشینگتن در توافق هسته‌ای ایران بازنگری می‌کند.

ایران از زمان اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» در دی‌ماه ۱۳۹۴ تاکنون، سه قرارداد برای خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری با کنسرسیوم‌های «ایرباس»، «بویینگ» و «آی‌تی‌ار» امضاء کرده است که رقم آنها بالغ بر دهها میلیارد دلار است.

تاکنون کمتر از ۱۰ فروند از این هواپیماها تحویل تهران شده است ولی بیشتر آنها قرار است ظرف چند سال آینده تحویل شوند.