ترامپ طرح خود برای صلح در فلسطین را طی یک ماه اعلام خواهد کرد

یه گزارش روزنامه الحیات در 3 خرداد 96  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با محمود عباس رئیس حکومت فلسطین در بیت لحم در ساحل غربی که دیروز برگزار شد به وی اطلاع داد که طی چند هفته آینده طرح خود برای صلح را اعلام خواهد کرد.

یک مسئول بلند مرتبه به ”الحیات“ گفت ترامپ و تیم وی همچنان محورهای طرح سیاسی را که انتظار میرود ظرف یک ماه اعلام شود را بررسی می کنند, این مسئول گفت طرح ترامپ بر اجرای یک روند سیاسی برای یک مدت زمان محدود متمرکز است که طی آن هر یک از   قضایای توافق نهایی بصورت جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد ”ترامپ می خواهد به توافقات جداگانه‌ای در مورد هر یک از مسائل دست پیدا کند تا اینکه به معامله اصلی که توافق نهایی صلح است برسد.

  ترامپ از ”موزه اسرائیل“ دیدار کرد و در آنجا در سخنرانی اصلی خود ”تمایل واقعی خود را برای اینکه اسرائیلیها و فلسطینیها به صلح برسند را اعلام نمود, امری که نیازمند اتخاذ تصمیماتی سخت از سوی آنها است. وی علاقه زیادی به اسرائیل نشان داد و جزئیاتی در مورد مقدس بود قدس برای ادیان سه گانه را مطرح نمود, ولی بیشتر بر علاقه تاریخی مردم یهود به این شهر مقدس متمرکز بود.

ترامپ گفت که صبح سه شنبه با محمودعباس دیدار کردم و می توانم بگویم که فلسطینیها برای تلاش جهت دستیابی به صلح آماده هستند. وی اضافه کرد, بعد از دیدار با دوست بسیار عزیزم بنیامین نتانیاهو میتوانم بگویم که او نیز برای صلح تلاش میکند و خواهان صلح است ولی دستیابی به رویای صلح آسان نخواهد بود. همه ما اینرا میدانیم هر دو طرف با تصمیم گیریهای سختی مواجه هستند ولی با عزم و راه حلهای میانه و ایمان به امکان محقق کردن صلح اسرائیلی ها و فلسطینی ها به صلح دست خواهند یافت.