خانه / اخبار مهم روز / فارس:پس از حمله موشکی به اسرائیل 4هزار حمله سایبری علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران انجام شد

فارس:پس از حمله موشکی به اسرائیل 4هزار حمله سایبری علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران انجام شد

خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران وابسته از خنثی شدن ۴ هزار حمله سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی پس از حمله موشکی دهم مهر ماه ایران به اسرائیل خبر داده است.

به نوشته «فارس»، این حملات سایبری از طریق کشورهای مختلف از جمله آمریکا، هلند و اندونزی انجام شده است و در رده حملات موسوم به «حمله به زیرساخت‌های دولتی» برای ازکار انداختن و یا نفوذ در شبکه‌ اینترنتی مرتبط با حکومت و با استفاده از دی داس بوده است.

به ادعای فارس، هر دو دامنه این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران پس از حملات موشکی اخیر ایران به اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است.

«فارس» بدون ارائه جزییاتی از منبع «بررسی‌های کارشناسی» که در گزارش خود به آن استناد کرده، مدعی شده است که حملات سایبری اخیر «با مدل‌های متدوال متفاوت است».

ادعای این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران درحالی منتشر شده است که نهادهای مرتبط با امنیت سایبری در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا از افزایش حملات سایبری اطلاعات سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و گروه‌های هکری وابسته به آنها در چند ماه اخیر خبر داده‌اند.

همچنین روزنامه‌نگاران ایرانی در بریتانیا و مخالفان حکومت در کشورهای مختلف گفته‌اند که در هفته‌های اخیر هدف حملات سایبری یا تلاش برای نفوذ و جاسوسی سایبری قرار گرفته‌اند.«مایکروسافت» می‌گوید حکومت ایران درکنار روسیه و کره شمالی تلاش‌های خود را برای جاسوسی اینترنتی افزایش داده است.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، ایران در ماههای اخیر بیش از پیش روی حملات سایبریبه اسرائیل و اهداف مرتبط با آن تمرکز کرده است.

در همین حال «اکونومیست تایمز» از حملات سایبری گسترده به تاسیسات اتمی ایران در روز شنبه ۲۱ مهر خبر داده که ممکن است توسط اسرائیل صورت گرفته باشد.