خانه / اخبار مهم روز / روحانی بودجه امسال را هم ملاخور کرد

روحانی بودجه امسال را هم ملاخور کرد

روحانی بودجه امسال را هم ملاخور کرد در بودجه امسال که روحانی به مجلس ارائه کرده است حدود ۸۰۰۰میلیارد تومان به مراکز فرهنگی اختصاص یافته این مراکز هیچکدام درباره چگونگی خرج این بودجه به هیچ نهادی پاسخگو نیستند و خودشان به آنها نهادهای غیرپاسخگو میگویند.

موسساتی نظیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی زیر نظر مصباح یزدی، بسیج، جامعه المصطفی العالمیه، اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآن، شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و… که همگی زیر نظر آخوندهای با نفوذی قرار دارند که اصلا وزارت فرهنگ و ارشاد و وزیر آنرا به حساب نمی‌آورند.

نمونه اش وقتی است که دولت روحانی و وزارت ارشاد اجازه برگزاری کنسرت در یک استان می‌دهند، اما امام جمعه‌هایی  نظیر علم‌الهدی و… کنسرت را لغو می‌کنند، و دولت و وزارت ارشادش دست از پا دراز تر عقب‌نشینی می‌کنند، طبعاً وقتی که پای پول و چگونگی هزینه آن توسط این نهادها به میان می‌آید، دولت روحانی هیچ‌گونه اختیاری بر نظارت و کنترل بودجه این نهادها نخواهد داشت.

البته ضرورتی هم برای نظارت بر خرج این بودجه‌ها هم وجود ندارد، چون کارشان مشخص است درست کردن تابلوهایی برای صلوات فرستادن مردم برای ظهور امام زمان یا سایر تابلوها و بیلبردهای تبلیغاتی تهوع آور که جهل و خرافات و فرافکنی خیابانهای شهر را با افکار آلوده آخوندی میکنند!

در این بلبشوی اختصاص بودجه سهم بسیار بسیار بالایی صرف خریدهای شخصی و نیازهای شخصی آقایان و آقازاده هایشان میشود و این هر از گاهی از میان حرفهای خودشان که همدیگر را لو میدهند بیرون میزند!

از ۸۰۰۰میلیارد تومان بودجه  که به قول خودشان فرهنگی است، غیررادیو تلویزیون و وزارت ارشاد، به بیش از ۳۰ نهاد میرسد.

از جمله آنها ”مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم، شورایعالی حوزه‌های علمیه، کمک به بازسازی عتبات عالیات، کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی (جدول ۱۷) جامعه المصطفی العالمیه، اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآن، شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان، مؤسسه نشر آثار خمینی و… “ می باشد.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روز ۲۲آذر۹۶ به شرق گفت: «برخی از این نهادها و مؤسسات هستند که اصلاً ما نمی‌دانیم چه می‌کنند و نمی‌شود به آنها نزدیک شد. نه‌تنها نمی‌توانستیم از آنها سؤالی بپرسیم، بلکه آنها از ما می‌پرسیدند که چطور به خودتان جرأت داده‌اید از ما بپرسید با بودجه چه می‌کنیم؟»

این بخشش نجومی در حالی است که میانگین سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در چهارسال سرکار بودن حسن روحانی حدود ۱۰ درصد بوده و این اختلاف بسیار فاحشی با بودجه آموزش وپرورش با کشورهای در شرایط مشابه اقتصادی، با ایران قراردارند.

اینکه این اختلاف فاحش و بارز به چه دلیل میتواند توجیه شود تنها یک دلیل میتواند داشته باشد، آنهم نوع تفکری است که تنها و تنها پیشرفت فرهنگی را در رونق حوزه علمیه و جلسات و منبرهای آخوندها و مجلسهای عربده کشی مداحین میداند!

قربانی این سیاست فرهنگ و فرهنگیان کشور هستند و ۱۳میلیون دانش آموز ایرانی و تل انبار شدن مشکلات در آموزش و پرورش.

در این فرهنگ سواد آموزی و آموزش و پرورش کشور، حقوق بازنشستگان، وضعیت زندگی معلمان در زیر خط فقر هیچ جایی ندارد. به همین دلیل است که دانشجویان باید خرج تحصیل خودشان را خودشان بدهند و سیستمی از آنها حمایت نمیکند. برای همین دیوارهای فرسوده مدارس بر سر دانش آموزان خراب میشود! و برای همین و برای همین و…