آخرین گزارشات و فراخوانها برای نجات زندانیان اعتصابی گوهردشت

فراخوان برای نجات زندانیان سیاسی اعتصابی از طرف گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، متشکل از نمایندگان این پارلمان از کشورهای مختلف و گروههای مختلف سیاسی با صدور اطلاعیه‌ای برای نجات فوری جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت فراخوان داد.
در این اطلاعیه با اشاره به فراخون فوری عفو بین‌الملل در مورد شرایط غیرانسانی زندانیان سیاسی اعتصابی آمده است:
عفو ​​می گوید که ”شرایط بازداشت آنقدر فجیع است که زندانیان به ناچار احساس می کنند مجبور به رفتن در اعتصاب غذا برای تقاضای پایه ای ترین استانداردهای انسانی خود هستند…“
زندانیان سیاسی در حین انتقال، مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و از بردن وسایل شخصی منع شدند. بخش جدید زندان پر از دوربین های مدار بسته و دستگاه های شنود است. زندانیان خواستار بازگشت اموال خود هستند . اما دادستان تهران، جعفری دولت آبادی، که هم اکنون به جرم نقض فاحش حقوق بشر در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد، ​​زندانیان را تهدید کرده وگفته است”سیستم قضایی رژیم ایران قرار نیست تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیرد“.
در ادامه اطلاعیه گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که توسط ژرارد دوپره، وزیر دولت بلژیک و رئیس این گروه پارلمانی صادر شده، آمده است، تعداد زندانیان اعتصاب غذا کننده اکنون به ۲۱نفر رسیده است. بسیاری از آنها بیش از ۲۵ روز در اعتصاب غذا به‌سر میبرند و وضعیت سلامت آنها به سرعت رو به وخامت است. بسیاری از زندانیان در سایر شهرها حمایت خود را از اعتصاب غذا زندانیان سیاسی اعلام کرده اند.
ما فراخوانی را که ده روز پیش به جامعه بین المللی از جمله رئیس پارلمان اروپا آنتونیو تایانی و موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل داده بودیم تکرار میکنیم و خواهان اقدام و اعمال فشار بر مقامات رژیم ایران برای احترام به حقوق زندانیان سیاسی در زندان گوهر دشت و رفتار انسانی با آنها هستیم.
پیام مادر رضایی ها به زندانیان اعتصابی گوهردشت
: فرزندان عزیز مردم ایران که در زندان گوهردشت در حال اعتصاب غذا هستید،
پیام دلیرانه شما را که در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا از زندان گوهردشت فرستاده بودید شنیدم و با دلی جریحه دار از رنجها و مشکلات شما غرق افتخار شدم. از طرف مادران شهدای مجاهد خلق به شما و به همه فرزندان عزیزم که در زندان گوهردشت و دیگر زندانها برای رسیدن به حقوق و کرامت انسانی خودتان درحال اعتصاب غذا هستید، درود می فرستم.
دعا می کنم که خدا پشت و پناهتان باشد و در مقابل شکنجه و رفتار ضد انسانی این رژیم که در زندانها و در حق زندانیان بی دفاع و اسیر از هیچ حق کشی و ظلمی فرو گذار نمی‌کند، به شما قوت قلب و ایمان بدهد.
مادر رضاییهای شهید در ادامه پیامش خطاب به زندانیان درحال اعتصاب غذا افزود: شما تنها نیستید و ما هرچه در توانمان باشد برای اینکه حمایت و دفاع از حقوق شما در ایران و جهان هر چه بیشتر فراگیر شود انجام می‌دهیم. اشرف نشانها و هواداران مقاومت و ایرانیان آزادیخواه در داخل و خارج کشور، با شما و حامی شما هستند….
امروز جنبش دادخواهی فراگیر شده و این جانیان بعد از نزدیک به چهار دهه شکنجه و به‌شهادت رساندن فرزندان ما، شاهد آن هستند که خون پاک آن شهیدان دامنشان را گرفته است.
حالا، این جلادان هستند که شکست خورده و منفور مردم شده اند و شکی نیست که در مقابل مقاومت مردم ایران به زانو درخواهند آمد. روز پیروزی و روز سرنگونی این رژیم ستمگر نزدیک است….
فراخوان بین المللی شورای ملی مقاومت برای نجات زندانیان اعتصابی
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه ای درباره وضعیت وخیم زندانیان سیاسی که اعتصاب غذای آنها وارد پنجمین هفته شده است، به افزایش اقدامات مراجع بین‌المللی برای نجات جان زندانیان اعتصابی فراخوان داد.
در این اطلاعیه یادآوری شده است:‌جعفری دولت آبادی دادستان جنایتکار رژیم درتهران در واکنش به موج همبستگی در داخل و خارج کشور با زندانیان سیاسی اعتصابی؛ با وقاحت اعلام کرد «دستگاه قضا تسلیم اعتصاب غذای زندانیان نمی شود». متعاقبا فشار دژخیمان بر زندانیان که اولین ماه اعتصاب غذای خود را پشت سر می گذارند شدت یافته است
ااطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت می‌افزاید: شماری از زندانیان اعتصابی به هنگام ملاقات با خانواده هایشان توان ایستادن یا حتی نشستن بر روی صندلی را هم نداشتند. به رغم بیهوش شدن مکرر شماری از اعتصابیون طی چند روز اخیر دژخیمان از هرگونه رسیدگی پزشکی به آنها خودداری می‌کنند.
مقاومت ایران با تأکید بر اینکه جان و سلامتی زندانیان اعتصابی که شماری از آنها به دلیل تحمل سالها حبس و شکنجه از بیماریهای مختلف رنج می برند، به شدت در معرض خطر است؛ خواستار اقدام فعال مراجع بین المللی حقوق بشر برای نجات جان زندانیان اعتصابی و تأمین حقوق حداقل و پایه یی آنهاست.
گزارشهای رسیده از زندان گوهردشت کرج حاکی از وخامت حال زندانی سیاسی اهل تسنن حمزه درویش است که 19 روز از اعتصاب غذای او می گذرد. وی دچار خونریزی داخلی و افت فشار خون است.
حمزه درویش در طول مدت اعتصاب ۱۱ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و دچار خونریزی داخلی و افت فشار خون است. این زندانی به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و پزشکان گفته اند تارهای صوتی او و بینایی اش دچار اختلال شده است. وی از غلظت بالای خون و نوسان فشار خون رنج می برد و دیگر توان راه رفتن وحرف زدن ندارد.
جمعی از کارگران شمال خوزستان در اطلاعیه در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی تأکید کردند: ما بار دیگر ضمن محکوم کردن ادامه سرکوب آزادی خواهان؛ از همه فعالان کارگری؛ اجتماعی و سیاسی می‌خواهیم تا مبارزه برای آزادی همه زندانیان عقیدتی و سیاسی را در دستور کار خود قرار دهند.
گزارشها حاکیست رئیس جنایتکار زندان گوهردشت کرج، از رسیدگیهای پزشکی به زندانیان سیاسی که در زندان که در اعتصاب غذا هستند ممانعت به عمل می‌آورد. این مزدور که مردانی نام دارد به پزشکان و کادر درمانی زندان ابلاغ کرده که اعتصاب زندانیان سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد.
عفو بین الملل در بیانیه ای با ابراز نگرانی نسبت به سلامتی حال زندانی سیاسی زینب جلالیان، ممانعت از مداوای وی را مصداق شکنجه دانست. رژیم ضد بشری آخوندی از درمان این زندانی سیاسی که علاوه بر بیماری قلبی و کلیوی از یک بیماری شدید چشم رنج می برد و نیاز به جراحی دارد ، خودداری می کند.