روسیه: ایران با لغو برجام هم توانایی ساخت بمب اتمی را ندارد

غنی‌سازی اورانیوم،در حالی که تهران در اعتراض به آنچه ” بدعهدی های اخیر آمریکا” خوانده، خواستار برگزاری نشست وزیران امورخارجه ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل شده است، یک خبرگزاری دولتی روسیه نوشت که ایران حتی در صورت بازگشت به غنی‌سازی اورانیوم، توانایی ساخت بمب اتمی را ندارد.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، روز یکشنبه ۲۷ اوت، در حاشیه “نخستین همایش ملی فناوری‌های کوانتومی” در تهران، جمع خبرنگاران از احتمال برگزاری نشست وزیران امورخارجه ایران با کشورهای عضو گروه ۵+۱، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه خبر داد.

وی انگیزه این درخواست ایران را “بدعهدی های اخیر آمریکا” دانست و گفت که جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در این زمینه اقدام خواهد کرد.

صالحی با اشاره به نامه اخیر ظریف به یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت که این نامه “نشان از پیگیری وزارت امور خارجه در مقابله با اقدامات ایذایی آمریکایی ها است.”

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره خواست آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران گفت که مقامات آمریکایی می‌خواهند “ایران را تحریک و وادار به اتخاذ تصمیماتی کنند که بهانه مورد نظر برای آنان فراهم شود تا آنها همچنان جلو بروند.”